Urządzenie CANblu jest cyfrowym immobilizerem działającym w oparciu o magistralę CAN i występujące na niej informacje. Immobilizer ten został wzbogacony o tor nadawczo-odbiorczy (zbliżony do transmisji Bluetooth), w stosunku do wersji podstawowej, tzn. CAN IMMO. Immobilizer zabezpiecza pojazd, cyfrowo blokując odjazd poprzez przesłanie odpowiednich komend do sterowników ECU i/lub BCM auta. Blokowanie kodowe może być dokonane poprzez obie magistrale CAN BUS (zgodnie z dedykowanymi schematami instalacyjnymi). Możliwe jest też analogowe rozcięcie obwodu elektrycznego z wykorzystaniem istniejącego sterowania elektronicznego o obciążalności 1A. Autoryzacja immobilizera jest realizowana automatycznie, gdy brelok ID znajdzie się w zasięgu centrali immobilizera. Można również rozbroić immobilizer wprowadzając wcześniej zaprogramowaną kombinację fabrycznych przycisków auta (kod PIN). W CANblu kod PIN (jeżeli został ustawiony) może zostać wyzerowany poprzez powtórne ustawienie 5-cyfrowego numeru Programu dedykowanego dla danego auta. Funkcję breloka ID może spełniać smartfon. Podłączenie urządzenia do zewnętrznego systemu np. lokalizatora GPS/GSM umożliwia priorytetową, zdalną blokadę odjazdu. Immobilizer może być również wykorzystany w car-sharingu lub podłączony do autoalarmu jako dodatkowa blokada. CANblu może być również dodatkowym zabezpieczeniem w stosunku do fabrycznego systemu „keyless”. Urządzenie, w przeciwieństwie do innych autozabezpieczeń, bardzo dobrze chroni auta elektryczne.
Kod PIN jest kombinacją wcześniej zaprogramowanych fabrycznych przycisków, gdzie zastosowano k ≤ 15 wyrazową wariację z powtórzeniami z n ≤ 30 elementowego zbioru łączników/przycisków obsługiwanych przez CAN BUS pojazdu. Jeśli liczba obsługiwanych przycisków deklarowana na konkretnym schemacie przyłączeniowym nie pozwala na uzyskanie minimum 10.000 kombinacji, przy zachowaniu wygody klienta, należy zastosować CANblu jako zabezpieczenie auta, zamiast CAN IMMO (dotyczy to np. samochodów marki Renault).
Autoryzacja może nastąpić przy użyciu breloka ID, kodu PIN lub smartfona. Jeżeli immobilizer nie został rozbrojony, to w zależności od modelu auta, rodzaju silnika (diesel, benzyna lub hybryda) i wyposażenia pojazdu rozróżniamy kilka możliwości działania immobilizera, determinowane elektroniką auta:
Blokowanie rozruchu – immobilizer CANblu uniemożliwi uruchomienie silnika,
Gaszenie silnika – możliwe jest uruchomienie silnika, ale jest on wyłączany w momencie próby odjazdu
W przypadku automatycznej skrzyni biegów, silnik zostanie zgaszony w momencie zmiany pozycji drążka zmiany biegów z pozycji P,
W przypadku manualnej skrzyni biegów, silnik zostanie wyłączony w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła,
Blokada odjazdu – immobilizer CANblu umożliwi włączenie silnika, ale odjazd nie będzie możliwy. Silnik nie zostanie zgaszony,
Blokada włączenia zapłonu – immobilizer CANblu uniemożliwi włączenie zapłonu.
Urządzenie CAN IMMO jest cyfrowym immobilizerem działającym w oparciu o magistralę CAN i występujące na niej informacje. Immobilizer zabezpiecza pojazd, cyfrowo blokując odjazd poprzez przesłanie odpowiednich komend do sterowników ECU i/lub BCM auta. Blokowanie kodowe może być dokonane poprzez obie magistrale CAN BUS (zgodnie z dedykowanymi schematami instalacyjnymi). Możliwe jest też analogowe rozcięcie obwodu elektrycznego z wykorzystaniem istniejącego sterowania elektronicznego o obciążalności 1A. Immobilizer można rozbroić wprowadzając wcześniej zaprogramowaną kombinację fabrycznych przycisków auta (kod PIN). Podłączenie urządzenia do zewnętrznego systemu np. lokalizatora GPS/GSM umożliwia priorytetową, zdalną blokadę odjazdu. Immobilizer może być również wykorzystany w car-sharingu lub podłączony do autoalarmu jako dodatkowa blokada. CAN IMMO może być również dodatkowym zabezpieczeniem w stosunku do fabrycznego systemu „keyless”. Urządzenie, w przeciwieństwie do innych autozabezpieczeń, bardzo dobrze chroni auta elektryczne.
Kod PIN jest kombinacją wcześniej zaprogramowanych fabrycznych przycisków, gdzie zastosowano k ≤ 15 wyrazową wariację z powtórzeniami z n ≤ 30 elementowego zbioru łączników/przycisków obsługiwanych przez CAN BUS pojazdu. Jeśli liczba obsługiwanych przycisków deklarowana na konkretnym schemacie przyłączeniowym nie pozwala na uzyskanie minimum 10.000 kombinacji, przy zachowaniu wygody klienta, należy zastosować CANblu jako zabezpieczenie auta, zamiast CAN IMMO (dotyczy to np. samochodów marki Renault).
Autoryzacja może nastąpić przy użyciu breloka ID, kodu PIN lub smartfona. Jeżeli immobilizer nie został rozbrojony, to w zależności od modelu auta, rodzaju silnika (diesel, benzyna lub hybryda) i wyposażenia pojazdu rozróżniamy kilka możliwości działania immobilizera, determinowane elektroniką auta:
Blokowanie rozruchu – immobilizer CAN IMMO uniemożliwi uruchomienie silnika,
Gaszenie silnika – możliwe jest uruchomienie silnika, ale jest on wyłączany w momencie próby odjazdu
W przypadku automatycznej skrzyni biegów, silnik zostanie zgaszony w momencie zmiany pozycji drążka zmiany biegów z pozycji P,
W przypadku manualnej skrzyni biegów, silnik zostanie wyłączony w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła,
Blokada odjazdu – immobilizer CAN BLU umożliwi włączenie silnika, ale odjazd nie będzie możliwy. Silnik nie zostanie zgaszony,
Blokada włączenia zapłonu – immobilizer CAN IMMO uniemożliwi włączenie zapłonu.
Zabezpieczenie antykradzieżowe to niezwykle istotny aspekt bezpieczeństwa, którego znaczenie stale rośnie w dzisiejszych czasach. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom antykradzieżowym, takim jak alarmy, systemy monitoringu, zamki czy oznakowanie przedmiotów, możemy zminimalizować ryzyko kradzieży i utraty mienia. Dlatego warto zainwestować w solidne zabezpieczenia, które zapewnią nam spokój i ochronę naszego majątku.
biuro@safe-lock.com.pl
Numer tel: +48 572 633 645
SafeLock- Zabezpiecz Auto profesjonalny montaż Zabezpieczeń antykradzieżowych i Monitoringu GPS.